Saturday, October 6, 2007

It's all in a days work

Today I have been a bit ill. Enough to avoid cleaning the house, but not enough to stop me from knitting.
















Since several members of my knitting club have bought the same colour of Kaffe Fasset's Regia I was so happy when I found this special and perfect pattern for it.The entire sock is knitted in short rows, except the cuff and toe. I think it really gives it more of a "landscape" feel than straight stripes. The pattern is called Rainbow Socks and can be found at Magknits , October 2007.

Tomorrow I hope I will be feeling better so I can go to Garnkorgen and spend the afternoon knitting the second sock and practise resisting the temptation to buy too much yarn. Maybe I need more needles...

5 comments:

Anonymous said...

Wow! I'm glad you pointed me to your page! I agree: this pattern looks better with a yarn that makes wider stripes than the yarn originally used by the designer. Great job! (You're super-fast at sock-knitting, too! It always takes me months to finish a pair....)

Anonymous said...

Haha, funderade ett tag på att sticka just det mönstret med mitt Kaffe-Fasset garn... i samma färg... Men jag tror det får bli Jaywalkers. "Alla" har ju redan stickat Jaywalkers i annat garn. :-)

Marias stickning och läsning said...

Tänkte jag skulle sticka ett rainbowmönster på mitt nyinköpta Reggia och hämtade fram mönstret du angav. Måste erkänna att jag inte riktigt begriper short section-beskrivningen. Min stickengelska är ringrostig. Skulle du kunna hjälpa mig genom att förklara/översätta just det stycket så klarar jag resten.

Mrs Petersson said...

Ska försöka översätta kortvarven:
Vändmaska: efter vändning, lyft första maskan som om den skulle stickats avig med garnet framför stickan, dra garnet bakåt över stickan så att det bildas ett omslag, sticka vidare med räta eller aviga maskor
Kortvarv: sticka 2m rät, vänd, gör vändmaskan, sticka 3m aviga,* vänd, gör vändmaskan, sticka till föregående vändmaska, sticka ihop maskan och omslaget, sticka 4m, upprepa från * tills 8m återstår ostickade på varvet.
Sticka nu två vändningar med 3m istället för 4m, därefter stickas två varv över alla maskor.
Börja om med kortvarven, men nu börjar varvet med sticka 3 istället för 1.

Lycka till!

itgirl said...

I love your socks. I can't find the Kaffe Fasset yarn, though, but it looks great. (and I might call on you for translation of some Swedish and Icelandic knitting patterns that I have from my two great grandmothers, if you're willing...)